Hösten är här

September är förbi och hösten är här. Solig och varm med underbara höstfärger. Man kan inte göra annat än att njuta. Snart fyller jag år (om två veckor) och innan man vet ordet av så är det jul (om 12 veckor). 😉

Så vad har hänt sen i somras. Jag bor numera i Borås på ”heltid” och trivs hur bra som helst. Jag är lyckligt lottad att ha en så fin och underbar sambo.

20140730_131301

Än så länge är det han som jobbar och jag som gör lite allt möjligt i min jakt efter jobbet med stort J. Jag läser för tillfället två distanskurser via internet. Projektledning och tyska – båda väldigt intressanta och givande kurser. Det är bara lite svårt med disciplin ibland, men jag tycker ändå att det fungerar helt okej.

IMG_20140918_115709

Under tiden som jag pluggar så söker jag jobb (vilka lyser med sin frånvaro). Det är inte alls kul att vara nyutbildad och försöka tränga sig in på arbetsmarknaden. Snacka om att få sig en törn på självförtroendet. Helst ska du vara ung, nyutbildad och med 5 års erfarenhet – plus att du inte är ensam om att söka jobben. Så de få gånger man faktiskt hör något från de ställena där man sökt jobb låter det oftast något i stil med ”Tack för visat intresse. Vi har haft många kompetenta sökande och urvalet har inte varit lätt. Tyvärr måste vi meddela att vi nu har gått vidare med andra sökande.”. Det känns väl sådär att få dom mailen. Sen är inte utbudet på nya jobb så stort just nu i Borås eller i Göteborg, så jag tänkte lägga i en extra växel och kontakta arbetsplatser på egenhand för att visa mitt intresse.

Förutom att jag läser kurser i höst har jag faktiskt lyckats få ett extrajobb också på ett lager här i Borås. Känns riktigt skönt att veta att man kan få in lite extra slantar plus att det är skönt att slippa sitta själv hemma hela dagarna utan faktiskt få träffa lite folk. Skulle egentligen börjat i måndags, men oturligt nog krånglade det på lagret så jag har fortfarande inte fått reda på när jag får börja (känns ju lagom typiskt nu när jag äntligen fått jobb). Så sitter hemma och väntar på att dom ska höra av sig. Håller tummarna att det blir av den här veckan, för har på något sätt blivit ännu segare att vara hemma nu när jag vet att jag egentligen skulle varit på upplärning och fått umgås med folk. Men men…. man kan inte få allt! 😉

IMG_20140930_094308

Leave a Reply

