De sista dagarna här i Worcester

Det är sista dagen på jobbet imorgon – vad hände???

För att återkoppla till mitt senast inlägg (förlåt för usel uppdatering!) – presentationen gick hur bra som helst. Vi fick båda presentera inför en grupp på ca 17 personer. Det var alla från marknadsföringsteamet, chefen, vår kontaktperson från Worcester University, med flera. Innan vi började presentationerna, Anna först ut, så frågade vi om vi skulle stå upp och presentera eller hur de ville att vi skulle göra (alla satt nämligen runt ett stort bord). Svaret blev “gör som ni vill.. det spelar inte så stor roll” – vi valde att sitta ner. Genast blev det en sak mindre att vara nervös för. Vi hade hela förmiddagen förberett oss på vad vi skulle presentera och vi båda var riktigt peppade att få visa upp vad vi gjort. Responsen blev jättebra! Alla var imponerade över det jag hade gjort under dessa tre månaderna och att lyckas imponera på en sådan samling med människor känns stort!

Förra fredagen gick jag och Anna ut på kvällen för att fira vår framgång på jobbet och våra genomförda presentationer. Vi gick till ett mysigt ställe som vi visste gjorde goda drinkar och satt där hela kvällen och pratade. Riktigt mysigt avslut på en väldigt intensiv men givande vecka.

20140328_222313

 

På lördagen åkte vi till Gloucester – där jag var med mamma när hon var här på besök. Anna hade inte varit där än och vill ville åka dit för att gå till en designers outlet (som jag inte heller varit på). Denna outlet ligger i hamnområdet i Gloucester och en solig och fin dag som det var fick jag riktiga vibbar från sommaren hemma – en solig dag på kusten. Som jag längtar till sommaren. Men åter till Gloucester Quays och denna designers outlet – där fanns en hel del fina butiker, men allt var ändå väldigt engelskt. När vi gick in i vissa butiker så kändes det ändå lite som att nittiotalet ringde och ville ha tillbaka sin klädkollektion. Dom är rätt efter i modet ibland här i England känns det som. Jag hittade inget just där, men Anna lyckades hitta några väldigt fina plagg. Hela dagen i sig blev riktigt lyckad – skönt att för en gångs skull ha en HELT pluggfri dag och kunna njuta av det fina vädret och få uppleva lite nya saker. (Bilden kanske inte är den bästa – tog tyvärr inte fler – men den visar den blåa himlen och vår väntan på tåget till Gloucester)

20140329_105606

Veckan som har varit har flugit förbi. Jag har främst färdigställt och snyggat till de arbeten jag har arbetat med under tiden jag varit här. I onsdag blev vi också avtackade (om man nu kan kalla det så) med en avskedslunch på en fin lunchrestaurang. Det var marknadsföringsteamet som hade fixat det och det var så mysigt. Både jag och Anna fick varsitt kort där var och en hade skrivit en liten text med tack och  lyckoönskningar för framtiden. Det känns så kul att ha fått ett sådant kort och jag känner mig väldigt uppskattad! Vi fick även varsitt presentkort, vilket inte var helt fel det heller (så det blir visst lite shopping i helgen också).

20140401_134827 20140401_134819

Imorgon, fredag, är sista dagen på Southco. Känns lite vemodigt faktiskt och jag kommer sakna det stället en hel del! Vi tänkte att vi skulle visa vår uppskattning genom att bjuda på chokladbollar som vi har gjort i ordning nu ikväll.  Tror det kommer bli riktigt uppskattat (annars äter vi väl upp dom själva..). Ett speciellt tack kommer vi ge våra handledare och vår kontaktperson, som vi har haft från första början, genom att ge dom varsin present och ett tack-kort. På kvällen blir det en middag ihop med några från jobbet och därefter kommer fler att möta upp på en pub inne i stan. Ska blir riktigt kul att få en sista kväll ihop med allihopa.

One thought on “De sista dagarna här i Worcester

Leave a Reply

