Snart på väg hem

Om två veckor, precis, sitter jag på flyget på väg hem till Sverige igen. Tiden fortsätter att gå fort och nu längtar jag riktigt mycket hem. Samtidigt ska det bli roligt att se vad dessa två veckor har att bjuda på.

Sitter just nu och sätter ihop en presentation på jobbet som jag ska hålla på torsdag. Både jag och Anna ska presentera vad vi har gjort under vår praktik. Det är faktiskt riktigt kul att gå tillbaka och se hur mycket man faktiskt har hunnit med och få möjlighet att presentera det för handledarna, chefen och andra inom marknadsavdelningen. Lite småpirrigt är det allt, men jag känner ändå av hur mycket jag har utvecklats under den här tiden, så det ska bli kul att få testa vingarna lite och hålla i en presentation.

När jag inte är på jobbet blir det som vanligt mycket plugg. Det har liksom kommit till den punkten att jag bara accepterar att det är mycket och bara försöker göra det bästa av situationen. Det kommer gå bra och jag har många som tror på mig vilket känns otroligt skönt – tack för ert stöd!!

Jag ska njuta av den tiden som är kvar och försöka hitta på roliga saker. Jag vet till exempel att det planeras en middag ihop med de vi har jobbat ihop med, vilket ska bli riktigt mysigt. Sen får vi se vad jag och Anna hittar på de två helgerna som är kvar. Vi kanske åker iväg till nån liten by i närheten eller bara njuter av de sista dagarna här i Worcester.

I dag fick jag lust att spela en låt jag inte lyssnat på, på väldigt länge… men tyckte den kändes helt rätt idag:

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Just idag är jag stark – Kenta

Det har hänt mycket sedan den här tjejen kom till Worcester för snart tre månader sedan…

IMG_0781

 

One thought on “Snart på väg hem

Leave a Reply

