Som att bestiga ett berg

Den här resan är verkligen som att bestiga ett berg och än så länge är det inte över. Först när jag har min godkända C-uppsats i handen så är den här resan över och det är ett tag kvar till dess. Jag har däremot bestigit ett riktigt berg den här helgen.

I fredags tog jag och Anna en spontan tur till Great Malvern och tog oss upp på Malvern Hills. Dagen var helt underbar – varm och solig – och vi kände att vi inte kunde låta bli. Vi har ju pratat om att vi ska åka dit och gå uppe bland kullarna när det blir fint väder och nu kunde vi liksom inte hålla oss längre. Vi tog oss dit med tåget och åt först en god lunch innan vi började vandringen. Kan erkänna att det var lite jobbigare än jag hade föreställt mig (hade på något sätt fått för mig att det inte skulle vara så jobbigt att gå i sådan lutning, så högt upp…) men när vi väl var uppe var det värt besväret. Vilken häftig känsla det var att stå där längst upp och se ut över vidderna. Behövde verkligen den energin man fick av att stå där och känna friheten av att vara så högt upp, så långt bort från livet där nere.

20140307_123452   20140307_123758   20140307_133315 20140307_133653   20140307_140129   20140307_140447 20140307_140453

IMG_5273

Jag längtar så fruktansvärt mycket till sommaren nu. När jag är färdig med skolan och bara har ”livet” framför mig (inte för att jag går omkring och tror att livet är så mycket enklare sen än vad det är nu… men ändå).  Jag föreställer mig i alla fall att jag inte kommer vara lika stressad som jag är nu utan verkligen kan få njuta av en sommar med nära och kära. Det är liksom ett sådant där mål som jag så gärna vill nå… samtidigt som jag vet hur tuff vägen dit kommer att bli. Jag känner därför att den här sista tiden innan sommaren gärna får gå fort. Lite som att dra av ett plåster – bättre att rycka bort det snabbt än att dra av det långsamt.

 

Leave a Reply

