Ett stort trassligt garnnystan…

Har kommit fram till en väldigt bra liknelse över min situation just nu. Främst handlar det om själva uppsatsskrivandet, men det finns andra bitar av vardagen som och ska trassla sig in och gör det hela så komplext. Jag känner det som att någon har kastat ett två kilo tungt garnnystan på mig, som bara består av massa trassel. Nu är det min uppgift att börja reda ut det här nystanet och rulla ihop det igen till en fin boll. Att skriva en uppsats känns just såhär – man börjar i ena delen och försöker trassla upp när man märker att den ena knuten inte går att dra i längre för att den är fast på ett annat ställe, men en ännu större härva som man måste lösa upp först. Och så håller det på… Vet inte var någonstans man ska börja eller på vilket sätt man ska strukturera upp allt för att det ska bli bästa resultat. Sen är det som sagt alla andra små detaljer i vardagen som finns i det här trasslet också, så som praktiken, praktikuppsatsen, handling och lagning av mat, träning, städning, tvätt, att faktiskt försöka uppleva och njuta någon gång av att vara i England (vilket är svårt att hinna med!). Så just nu känns det lite sådär hopplöst, men jag är säker på att det snart börjar nysta upp sig lite till så att det går framåt.

P1060351

Jag måste faktiskt säga att helgen ändå har varit helt okej. Förutom allt plugg så har vi tagit vår traditionella lördagskaffe på Costa. Jag var tvungen att få tag på ett par nya jobbskor, då mina andra faktiskt hade gått sönder (och jag fick hela summan tillbaka när jag skulle reklamera.. inte som i Sverige precis!). Sedan åt vi sushi till lunch – väldigt gott!! Senare på kvällen kollade vi på en film och hade lite lördagsmys.

 20140222_132008

I dag har jag faktiskt lyckats gå en snabb sväng till en vintage mässa som var här i centrum. Det var kul att få kolla på lite gamla fina kläder och smycken och bara släppa plugget för ett litet tag. Jag köpte ingenting, men det är så kul att bara gå omkring och titta på allt.

 20140223_151228  20140223_145739

Så nu står jag inför en ny arbetsvecka. Det kommer gå fort, som vanligt, och till helgen kommer faktiskt mamma hit. Som jag längtar. Det ska bli riktigt kul och mysigt att få spendera helgen med henne. Ska fundera ut lite kul grejer vi kan hitta på. På måndagen ska jag åka till Oxford – för att träffa min fina vän Olivia. Som jag har saknat henne och så kul det ska bli att få träffas. Så jag har en bra helg att se fram emot och få ny energi ifrån – vilket kan behövas!

One thought on “Ett stort trassligt garnnystan…

  1. Underbart med vintagemässa, åååå!!!!!! Nästan tur att inte jag var med, hade inte kunnat hålla mig 😉 haha! Hoppas helgen med din mamma blir superfin – ses om en vecka!!!!!!! 🙂 🙂 ska bli SÅ KUL. Saknar dig så.

Leave a Reply

